Ранок 9 травня. В селі, біля пам'ятника
загиблим воїнам у Другій світовій війні, вклонився і поклав квіти. В 1944 році мій
дід після третього поранення під Кенігзбергом повернувся з війни. Його рідний
брат загинув в тих краях. Два рідних брата в піхоті пройшли Ржевський котел.
Ранок 9 травня. Там же в селі, біля
памятника загиблим воїнам у Великій вітчизняній війні, покладав квіти бувший
парторг колишнього колгоспу. Він оглядався - чи дивляться на нього
односельчани, поправляв уже покладені квіти. Минулого року його піджак
прикрашала георгієвська стрічка в очікуванні визволителів. Цього року красувався червоний мак - як перепустка до участі
в місцевих виборах. Зробивши крок назад, він
повернувся, наші погляди зустрілись…
Я тільки на фронті зрозумів, що означає вислів "радянський тип людини". Насправіді цей тип людини започаткований
в Російській імперії і шліфувався років триста. Зі світлої сторони ідеали християнства
використані на свій розсуд і в подальшому переписані в моральний кодекс
будівника країни. З темної - матеріальна частина. Матеріальний достаток для
проживання кожної людини ділився на дві частини. Одну частину давали заробити,
а іншу вкрасти. В цих рамках і тримали триста років люд. Всі підконтрольні і керовані. Усі усім і в усьому винні. Свобода
й Батьківщина в обмін на існування за
трьохсотрічними правилами. І договір
скріпляється у кожнім покоління кров'ю. Щоб образ ворога, посягаючого на святу залежність, ніс в собі страх і ненависть.
Майже три
десятиліття минуло і я знову у військовій формі зі зброєю в руках. Першої служби в прицілі
автомата пильнував “привид світового імперіалізму”, а нині обороняю рідні степи
від “привиду комунізму” трансформованого в “російську форму імперіалізму”. Майже
через три десятиліття на полі бою я стрівся сам з собою. Хто той я і хто цей я?
Вихований в Радянськім союзі і обороняючий від нього країну пращурів. Невже я
схожий в минулому на парторга колишнього колгоспу? Він сьогодні не поминати прийшов.
Для нього сьогоднішній день - це свято майбутньої перемоги над тими, хто
покинув “його країну”. Навряд чи він згадає, хто звільняв село і хто з односельчан
загинув. Його георгіївська стрічка, як і нинішній мак, не за свої кошти.
Він святкував майбутню перемогу. Я поминав.
Дуже сильно!
ВідповістиВидалитиЮро, я б подумав про те, щоб видати твої нариси. Як на мене глибока філософія сучасного життя. Коли ми живемо в кількох часових вимірах, намагаючись знайти собі місце!
ВідповістиВидалитиОтака правда.
ВідповістиВидалитиМені сумно.